Fride Dimmen Stokke - ♥

Spørsmål?

• 30.01.2012
  • (39)

Har kommet inn en del spørsmål i kommentarfeltet igjen i det siste! Vet egentlig ikke hva jeg har svart på og ikke. Så om det er noe dere lurer på, hva som helst, så er det bare å spytte ut! Skal prøve å svare så godt jeg kan. Svarene på forrige spørsmålsrunde finner dere her og her, slik at jeg slipper å svare på de samme spørsmålene om igjen.

• Woooooow

• 29.01.2012
    • (7)

Dagene flyr av sted og livet går seriøst i fast pace. Og imorgen er det tilbake på skolebenken... Hvordan i pokker skal jeg få motivasjon når de fleste av vennene mine er ferdig på skolen, og bare lever livet. Blir jo helt håpløst å gå tilbake til skole og rutiner etter en sommerferie som dette.

Aaaand..

..Shit, last night was amazing. Jeg siterer Pete "Oooh my days" . Igår var jeg nemlig invitert til en bursdagsfest til to jenter. Var ikke heeelt vanlig bursdagsfest ettersom den var i en toppetasje på et hotell på Bondi. Fire soverom, hundre bad, vill stue, kjøkken og ja.... Hadde sykeste utsikta utover Sydney. God damn, what a life! Gjorde ikke akkurat kvelden/natta/morgenen verre at min kjæreste Ann Hege var sammen med meg. Du kan bare tenke deg å se sola stå opp over Sydney sammen med bestevenn i det du akkurat skal til å hoppe til køys etter ei helt fantastisk natt.

Og nå hadde jeg egentlig 1439024 bilder å vise dere, helt til jeg fant ut at det ikke var bloggmateriale. Men noen er brukbare da!

Kan starte med å fortelle at dette var litt av toppetasjen...

... og dette var litt av utsikta! Oh my days

Min Ann som en gudinne i gardinene

Min Ann og meg på terrassen

Og min Marcus og meg!

Deeet for holde for idag da. Håper dere også har det strålende hjemme i Norge, og at dere ikke har det altfor kaldt!

• Australia day and Big Day Ouuuut!!

• 26.01.2012
    • (7)

HAPPY AUSTRALIA DAY! Nå er det duket for en folksom dag i Sydney. Big Day Out er det som står på timeplana for min del, og har en følelse som sier at det kommer til å bli crazy.

Aussie Aussie Aussie, Oi Oi Oi!

• TRAVLE DAGER!!!

• 23.01.2012
    • (26)

HEI OG HÅ!

Har hatt noen travle dager med mamsi og papsi. På lørdag var jeg på shopping i Newtown og i byen med mamma mens pappa vimsa rundt. Senere på kvelden spiste vi middag oppe i Centrepoint Tower. Fantastisk mat,  og HELST SYKT HØYT OMG.

Igår var vi på Bondi Beach og på Bondi Markets. Like fantastisk som alltid. Blir egentlig bare mer og mer fantastisk for hver gang.. På ettermiddagen kom Marcus og henta oss og vi dro direkte på verdens beste SUSHI TRAIN. Faste matstedet vårt som mamma og pappa absolutt måtte få teste ut. Falt i smak, for å si det slik!

Idag tok vi en ferge over til Watsons Bay der vi spiste kjempegod lunsj før vi tok ferga tilbake til byen! Drakk en kaffe på verdens koseligste café ved Harbour Bridge. Ikke lenge etter var det duket for dagens høydepunkt. Nemlig å klatre til toppen av selveste Harbour Bridge. Dæven steike for en opplevelse. U b e s k r i v e l i g.

Shopping daaa

Boost er livet

Middag oppi tårnet!!

BONDIII

Mammami

Fineste stedet på jord. Paradis kalles det

Markedshopping! Dassen er prøverom.

Yipppeyyy. Sushi train 4 life. Spiser til man sprekker vett!

NOM NOM

Fine, FINE Watsons Bay.

Lunsj.....

.....Og en liten rundtur i distriktet

Og rett før vi skulle opp til toppen av broa. Jeg bare: SHIT HAR IKKE JEG SETT HAN DER FØR??? Joda, han er jo KJÆNDIZ!!! David Hasselhoff fra blant annet Baywatch og sånt. Sykt fett.

Stolt mor og datter etter å ha vært på toppen av Harbour Bridge!

Stolt pappa også :)))))

Ohlala!

Ikke overraskende feiret mor med vin

Naws! Mamma og pappa x2

Imorgen blir det for det meste avslapning og slikt før mine kjære foreldre setter seg på flyet hjem på ettermiddagen. Blir veldig trist, og kunne egentlig veldig gjerne tenkt meg og hatt dem her for resten av oppholdet. Oh well! Jeg overlever da. Livet er kjempeherlig og best uansett.

Masse kjærlighet fra meg! Må forresten også få sagt TUSEN TAKK for alle de herlige kommentarene dere legger igjen. Blir helt rørt jeg! Varmer langt inne i hjerterota mi.

• Queenslandferie og det gode liv + bildedryss

• 21.01.2012
    • (13)

Igår kom hjem hjem fra verdens beste ferie oppe i Queensland, Airlie Beach. Bodde på verdens fineste resort, opplevde varme og sol på kroppen, så The Great Barrier Reef, så Whitsunday Island og Whitehaven Beach, så Hamilton Island, kjørte vannscooter i fem timer (er nå så stiv at jeg ikke greier å bevege meg..), så Daydream Island, holdte en hai og mata stingrays og hadde rett og slett bare en helt fantastisk uke med mamma, pappa og Marcus!

Nå blir det bildedryss uten sidestykke

Norske votter tilsendt fra min gode venn Stian! Hihi

Meg og pap

Vertsbror i full gang med å lære meg å skate før avgang til Queensland!

Litt småshopping på flyplassen

Off to QLD!

Yaaay

Solings på båten ut til revet

SEXY. Ja, vi måtte ha på slike drakter så vi ikke blir stukket av jellyfish og stingers..

Pappa klar for å dykke etter nemofisk :)))))

Middag på kinarestaurant

Mesterkokk meg bakte også bananbrød. Seriøøøøst beste jeg vet.

Wildlife Park på Hamilton Island!

Søt som pokker, men dæsken for ei lukt

Hamilton Island

Nom

Mamma kjøpte seg bananbrød. Ikke i nærheten av så godt som det jeg lagde!

Vi gymmet også en god del. Spreke mennesker!

Zyzz

Desperat etter lesestoff. Gikk 2141849194192 kilometer og kom til himmelen.

The Lagoon

Hahaha, tidenes harryplass der vi tilbringte hver kveld med fulle aussies!

Aaaah, Whitehaven Beach omg

Mamiiiii

Hjerteeee

Sykt greit med jacuzzi på balkongen!

Woop woop

Fineste uka på lenge. Nå er jeg tilbake til Sydney, og mami og papi skal være her til tirsdag. Idag var det shopping og spising oppe i Center Point Tower som stod på plana. Sinnsyk utsikt og herlig mat. Resten av kvelden blir det nå total avslapping før jeg skal vise mine kjære foreldre Bondi imorgen!

Har forresten fått en del spørsmål om skole, forskjeller mellom Norge og Australia osv osv, så lager et eget innlegg om det så snart jeg får tid!

• GREAT BARRIER REEF OG BADELIV

• 18.01.2012
    • (9)

Hei, dere!
    Jeg beklager at det har blitt lite blogging i det siste, men jeg har liten tilgang på internett om dagene og jeg er relativt travel! Når det er sagt, så er livet helt fantastisk atm :) Igår tok vi en båt ut til Great Barrier Reef. Vi svømte blant nemofisk, snorklet blant skilpadder i det mest turkise vannet du kan tenke deg. Paradis!

Nå sitter jeg på båten hjem fra en tur blant the Whitsunday Islands. Vi har vært på verdens flotteste strand: Whitehaven Beach! Sanden var så hvit og "pure" at når man gikk på den så lagde det sånn knitrelyd under føttene. Sykt! Var som tatt rett ut fra et postkort.
    Nå er jeg solbrent og sandete som aldri før.. Forhåpentligvis så blir det noen innlegg før jeg reiser hjem på fredags morgen!
    Håper alt står bra til med dere hjemme

• AIRLIE BEACH

• 14.01.2012
    • (11)

Ankom Airlie Beach igår ettermiddag etter en halvskummel biltur med pappa som sjåfør. Ikke heeelt safe med kjøring på feil side.... Spiste sushi til middag og var på bar til langt utover kvelden! Utrolig fin og herlig plass. Bor også på verdens fineste hotell med alt man kan ønske seg! Aaaah, livet.

Hahaha, laster bare opp et bilde fra dagens matshopping. Det DER er hva man kaller en ekte banan.

• MAMMAEN OG PAPPAEN MIN I SYDNEY!

• 12.01.2012
    • (10)

LONG TIME, NO SEE! Beklager fraværet, men har vært fryktelig opptatt! Mamma og pappa kom igår. Jeg og en kompis kjørte utover klokka 06.00 (.....) for å plukke dem opp. Kan lett leve på kun et par timer søvn as... Iiiiih, uansett, lykkerus på flyplassen da jeg hørte mamsen rope "Fridemoooor!" Var ubeskrivelig godt å endelig få en ekte mammaklem og pappaklem. Det føles egentig som om det kun er et par uker siden jeg så dem sist.. Merkelig egentlig!

Anywaaay, kan starte med å fortelle om mandagen da. Stakk til Darling Harbour for å møte Claire, Danielle, Zoe, Ruby og Andrea for å druse på med litt laser tag og bowling!

Hadde ikke sett Claire på type to uker, så var HEEERLIG å endelig få se henne og prate med henne igjen!

Min Andreababe og meg! Og hun hadde kjøpt en liten koala til meg, iiih. Se så søt den er da.

Hjerte til dere alle herlige mennesker

FUCK YEAH! Endelig laser tag da!!! Noooooot. Jeg tapte....

BOWLING DERIMOT! Sykt flink.

Så tommel opp.....

.....Og pedosmil for at jeg er en vinner.

Sexy beasts!

Claire i leken positur hahahahaha.

Etter bowling og laser tag vandra jeg til byen for å møte herlige Amy for kaffe og sladder! Alltid like koselig. Hun er verdens herligste. Fikk en telefon litt senere der vi fikk forspørsel om å møte opp til en heidundrende photosession! Joda, takka jo selvfølgelig ja til det! Da ble det asian photobooth i chinatown! Feila som pokker da... Måtte trykke på 32174217481 knapper for å få fiksa bildene og omsider få dem ut. Det eneste problemet var at alt var på kinaspråk.... Endte da opp med litt småharry bilder! Klager ikke da. De var jo litt stilige.

OG DAMDAM! Etter en sen kveld dagen før, så greide jeg allikevel å komme meg opp 05.30... Somla meg i halvsøvne ut døra, kjørte til flyplassen, venta i spenning og der kom MAMMA OG PAPPA hjerte. De var vel egentlig bare sinnsykt trøtte og jetlagged, så vi slappa bare for det meste av. Jeg var ute og skata med vertsbror da. Hoho!

Etter middagen dro hele familien ned til Circular Quay for å se Harbour Bridge og Operahuset by night! Ååååh, fantastisk vakkert det er. På bildet over ser dere forresten meg, host sis og søskenbarnet. Begge er jo megalange da, så jeg forsøker her å stå på tær, men ender allikvel med å være et hode lavere:))) Og nei, dere, det er ikke jeg som er lav.

Skulle virkelig ønske jeg kunne å ta skikkelige bilder som får fram hvor utrolig vakkert det er.

Fiiiiine, fine byen!

Turist 123

Og igår dro jeg, mamma og pappa med ferge over til Manly! utrolig fin fergetur og Manly er en av fineste strendene i Sydney.

Mamiiii hjerte

Papiiii hjerte

Alltid så lite folk altså

Sykt lite faktisk..

Etter en lang dag bar det hjem igjen, og laging av middag var det neste på timeplanen!

Bacalaooo! Yaaaay. Sykt lenge siden jeg hadde spist det. Smakte helt fantastisk, og utrolig nok, så elska faktisk hele familien det. Vertsbror har i alle fall fått seg ny favorittrett.

Og idaaaag tok vi ferga over til Taronga Zoo!

Nåååååw.

Fin slange. Kjempefin. Kjempeliten også..

Mammami og meg

Nåååååw! Seriøst. Giraffer må være noe av det søteste jeg har sett.

SYYYYKT harry dyr hahahaha.

Beste

Verdens fineste by

Ååååh

Hahaha, dyr er så sykt teite.

Taronga Zoo var rett og slett en helt fantastisk dyrepark. Brukte flere timer der før vi vendte snuten tilbake til byen! Tok gondol ned til ferga da. Mamma fikk jo heeeelt sammenbrudd og la seg ned på gulvet... Lå og stønna og vrei seg helt til vi omsider kom ned..

Spiste et herlig måltid nede på harbouren før det ble litt senshopping! Endte opp med å komme oss hjemover i nitiden. Har hatt en lang dag med andre ord. Nå venter egentlig bare senga for imorgen tidlig stikker jeg til QUUUEEENSLAAAAND! http://www.pinnaclesresort.com.au/ Vet ikke om jeg la ut linken tidligere, men vi skal i alle fall bo her! Ser heeelt fantastisk ut. Det er jeg, mamma, pappa og en aussiemate som drar oppover. Håper været blir fint da. Gleder meg uansett veldig! Det blir updates derfra, så neste gang vi snakkes er jeg i Queensland!

• Fast paced life!!

• 08.01.2012
    • (6)

Ååå, igår var kjempeherlig! Føyk ut dørene relativt tidlig for å møte to venninner for å dra på marked. Været er superherlig også og da blir humøret på topp i tillegg.

Meg og Rubyyy

Aaaah, VERDENS beste iskaffe!

My beautiful Danielleee

Hjerteee

Stakk også innom et par vintagebutikker hvor jeg blant annet fant denne herlige saken.

Awsiii! Og midt oppi all shoppinga fikk jeg bildemelding fra min kjære Claire om at hun endelig var på vei hjem til Sydney etter en ferie litt lengre opp Nord!

Gotta love markets!!!

Fant meg denne flotte jakka =) Satt som et skudd!

Fant meg også disse flotte brillene!

CANE JUICE! Noe av det beste jeg har smakt. De bare tar hele den stanga der og moser den til juice og så blir det dritgodt.

Soeta.

HAHAHA. Kun fordi Ruby er så zen.

Noen som kan se likheten?

Og se her da, dere! Vi dreiv og gikk rundt på dette kjøpesenteret på Broadway og midt utpå gulvet stod det en tralle der noen hadde glemt av en doritospakke! Selvfølgelig blir jeg gira på å ta med meg denne doritospakken, så teit og vimsete grabba jeg pakken og løp ned rulletrappa! Fride redder dagen og sørger for at det blir kos i parken.

Fiiiint.

Litt senere ble jeg plukka opp av min bedre kompis! Han hadde selvfølgelig fått for seg at det hadde vært gøy å bruke 1000 dollar på byen ikveld. Da sa jeg "NEI, vær litt fornuftig for en fattig gangs skyld." "Javel." sa han heldigvis. Bestemte oss uansett for å ha en rolig kveld hjemme til en annen kompis. Var bare en liten tur til byen på Sydney Festival for å si hei til mennesker. Slår jo ikke feil da at det selvfølgelig ender opp med å være meg og gutta resten av kvelden. Trives veldig godt med det, siden de er verdens beste kompiser.

Søte er de også! Fikk rose av han ene...

....Og ost og kjeks som nistepakke på taxituren hjem av han andre!

Idag var det ingenting annet på tapetet enn å bare være hjemme og slappe av. Har vært på joggetur og nå er det middag ute med familien som er neste! Life is good.

Håper alt står bra til med dere hjemme! Nå er det kun En og en halv dag til MAMMA og PAPPA kommer!!! HJERTE. Hotell i Queensland er bestilt  http://www.pinnaclesresort.com.au/  Ser det ikke nydelig ut?! Takk til mor hjerte.

• RUSA PÅ LIVET

• 06.01.2012
    • (4)

Nå begynner dere sikkert å bli dritlei lykkerusen min. Men ja, livet er så BRA. Jeg smiler hele tiden, jeg.

I det siste har jeg vært mye på stranda, tilbringt tid med vertssøster, kaffedates med venner, hatt fine sommernetter og KRISSYYYYY har kommet tilbake fra sin exchange i Frankrike! Krissy er en av mine beste venner her, så det var supergodt å få henne tilbake. Gjorde livet mitt faktisk enda bedre. Nå tror jeg ikke det går an at det blir bedre altså..! Mamma og pappa kommer om typ TRE dager da!!! Herregud, lykke i livet.

Date med Krissymiiiii! Hjerte.

Se så brun arma mi er da.

Kaffedate med Ruby og Danielle idaaaag. Var superkoselig!

Hahaha, her er Danielle litt sint. Og jeg skal fortelle dere hvorfor..... En minibank spiste fuckings opp kortet mitt. Jeg bare "Nei, dette ser rart ut. Tror ikke jeg kan stikke kortet mitt inn her" Danielle bare "Neeeeida, stikk det inn! Blir kjempegreier!" Og hun stakk mitt elskede bankkort til pokkers inn i korthullet og det satt seg jo selvfølgelig bom fast... Kort fortalt, så fikk jeg det tilbake etter mye krangling og styr og helvete. Danielle er så sykt bra. Hadde jeg ikke fått kortet mitt, så hadde hun nok personlig tatt fram motorsaga og saga ut hele minibanken.

Hjerteee. Kjøpte seg te for å roe seg ned.

Og jeg kjøpe meg kaffe! Harry at jeg plutselig har blitt så glad i kaffe.

Kjøss fra meg! Tror faktisk jeg skal ha en heeelt avslappa kveld med vertsfamilien i kveld! Det skal bli godt. Imorgen kveld derimot, da blir det gøy gøy gøy og ikke fullt så avslappa. Stikker avgårde til Glebe Markets imorgen tidlig for litt shopping også. Det blir koselig!